Tuesday, December 21, 2010

Pakke & pynte

Siden jeg må dra en hastetur til Sunnmøre i morgen, ble det plutselig veldig kort tid å gjøre jul på. Og jeg som ikke skulle stresse i år... Jaja, har kost meg med pakking og pynting i dag:-)

Babushka kjøpt i Litauen, kjærlighet fra nille, rådyr fra Søstrene Grene og papir og bånd fra Åhléns









Jeg har også fått festet tråder på kjolen jeg har heklet til Kaja. Det skulle vært en sommerkjole, nå blir det julekjole i steden. Trenger jo ikke å være rødt:-) Inspirasjon til kjole og sjal er hentet fra boka Maskeball av Tine Solheim.


Ha en deilig tirsdags kveld:-)

8 comments:

  1. Oi, så fin kjole!!! Du er så flink til å hekle!! Har akkurat kommentert lenger ned her og jeg. Skal du kjøre til sunnmøre helt fra østlandet? Eller bor du lenger nord enn jeg tror kanskje? Kjør forsiktig og God tur!! :D

    ReplyDelete
  2. Uff, så trasig da! Men bra du dro, når man får tatt farvel blir det kanskje litt lettere etterpå... Ikke så lett med jula alltid heller, både sorger og gleder blir så forsterka i høytider!
    Håper døkk får en fin morgendag! Jeg har pynta juletre nå! Blir visst sent i kveld og:) KLEM!

    ReplyDelete
  3. WOW!!!!! For ein aldeles dritfin kjole!!!
    Blei heil satt ut eg her nå :o)

    Tenkte eg sku bonda litt ekstra sånn oss "ikkje heilt juleklar" imellom eg ;o)
    Kan eg drista meg fram på og til og med innrømma at eg ikkje har fått juletre i hus eingong???
    Det hørres så greit ut når folk seie at en ikkje ska stresse, og det e definitivt andre ting som e viktigare... Likavel e det ikkje så kjekt når en så gjerna vil ha et julekoselig hjem...

    Anyways;
    Fekk med meg nå at eg sku velga farge hvis eg sku værr så heldige å vinna ei av de nydelige korgene dine :o)
    Tar gjerna imot alle som ein eg, men ser at den blå kanskje hadde passa best inn hos meg.
    Ser du og kalle det "GiVekk" ;o)

    Klem, på klem på klem og SKIKKELIG god jul!!!!

    ReplyDelete
  4. Hørtes herlig ut! :) Her ble det sen middag, og kald tuborg/julebrus:) Nå er det bare igjen å fylle en julesokk så kan jeg ta kvelden!
    Ha ei kjempefin julehelg!! Klem!

    ReplyDelete
  5. Hei på deg! Sukkersteng kom med som bonusgave da jeg bestillte noen, men synes de kan kjøpes på www.harryandsally.de
    God Jul til deg og de dine!
    Klem, PiPa

    ReplyDelete
  6. Så fin kjole. tror faktisk jeg har den boken i hobbyhyllen min. Kanskje jeg må lære meg å hekle nå. God jul til deg og dine:)

    ReplyDelete
  7. Tipper Kaja ble happy når hun fik se denne ferdig :)
    Likte blåsjatteringene godt, skjønner ikke annet enn at dette blir en yndlingskjole - både til jul og andre anledninger.

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)