Tuesday, January 11, 2011

Jeg digger ikke vinteren

Nei, virkelig ikke! Selv om det kan være vakkert med snø og blå himmel, så veier ikke det opp for kulda og de korte dagene. Og alle de forbaska klærne, lag på lag, for et styr! Jeg hadde nok ikke blitt videre lei meg, nei, om noen fjerna vinteren fra året, på permanent basis.

Sånne dager hjelper det med pakke i posten. Bestilt fra Sparkjøp, som har salg på garn nå. Men hva jeg skal med det, det vet jeg ikke ennå. Kreativiteten er ikke på topp om dagen. Men da er det deilig å surfe rundt i Blogglandia å se på alt det flotte som andre driver med. Jeg blir stadig vekk mektig imponert!


























Jeg klarer ikke å dy meg. Må legge ved en liten collage fra i fjor sommer. For min egen del, og for de som har det på samme måte som meg, det ligger en deilig, ubrukt sommer der fremme og venter på oss:-)


































Takk til dere som leser hos meg, følger meg og dere som legger igjen kommentarer. Det er så utrolig hyggelig!! Jeg setter stor pris på hver eneste en av dere:-)

Klem fra
Elin Pelin Pøyle som ramla i ei søyle:-) Det er begynnelsen på en regle som pappa dikta for meg da jeg var lita. Om noen skulle ha lurt på hvorfor jeg kaller meg det. Kjært barndomsminne:-)

11 comments:

  1. Jeg liker ikke vintern sånn den var i dag jeg.mildt vatt og ekkelt - glatt.Litt kulde er greit og fin hvit snø.Jeg elsker nemlig pakke meg inn i ull! :)
    Meeeeen jeg elsker også gå barfot så sommern kan gjerne komme :)
    Herlig det bildet med jenta di i blomsterenga!

    ReplyDelete
  2. Vinter er greit innimellom når det passer humøret mitt, mens sommer (helst med sol og varme, da...) passer hele tiden. :-)
    Fine sommerbilder her.

    Og garn får man alltids bruk for, særlig når det er mange fine farger.

    Takk for hjertekommentaren hos meg. Du har helt rett, hjertene kan jo ikke bare ligge å slenge, jeg skal huske hank neste gang. :-)

    ReplyDelete
  3. Jeg er ikke så glad i vinteren jeg heller . Men da er det jo godt og sitte inne og pusle ;) Fikk pakke i posten i helga :) Kurva var så fin ! skal blogge om den neste gang ;) Tusen takk !!!

    Ha en fin dag i morgen Elin Pelin ( sjarmerende historie )
    Klemmer fra Janne :)

    ReplyDelete
  4. Tror de fleste syns vinteren er en tung tid.
    Har funnet ut at det beste bare er å nyte dagene inne, tenne masse lys i mørket, innta store mengder te og lytte til behagelig musikk :-)
    Syns vinteren er vakker når sola skinner, snøen glitrer og trærne er dekket av rim. Men sånn som det er nå - slaps, glatt og vind, vel det klarer jeg meg veeeldig fint uten!
    Derfor har jeg gått midlertidig i hi ;-)

    Vakre farger på garnet - inspirerende! Nydelige sommerbilder også!

    Håper kreativiteten sniker seg tilbake raskt!

    Klemmer fra Lindis, Min Lille Hule

    ReplyDelete
  5. Me e vel mange som hadde klart oss uten denna vinteren ja. Pafrika gir den til og med vekk gratis... ;o)

    Masse hærlig garn da! Eg hadde absolutt ingen kreativ futt i jula, men plutselig kom den tebake (i overdose ;o)). Plutselig boble det hos deg igjen og tenke eg :o)

    Så kjekt å sjå grunnen te kallenavnet dit da.
    Har lurt litt på det ja, og det var jo ein hærlige historie :o)

    Aldeles nyyydelig sommerengbilde!
    E det dattera di kanskje?
    Ønske deg uansett ei aldeles flottanes og kreative veka. Plutselig vettu ;o)

    Klem

    ReplyDelete
  6. Å, så flotte bilder fra sommeren!
    Jeg er enig med deg om vinter,kulde,mørke dager - det er ikke min greie heller.
    det skal bli deilig å høre fuglesang og se noen snøklokker stikke opp av jorda !
    Ha en fortsatt fin uke!

    ReplyDelete
  7. Fatt mot!!!!! Nå kommer det snart et blaff av vår fra Dovre!! Haha, hørtes ikke det flott ut??
    Men det er helt sant altså.
    Herlig bilde av Kaia i enga! Tenk å ha sååå langt fint hår!! Godnattklem fra ei som skulle ha lagt seg for lengst!!

    ReplyDelete
  8. sommer'n kommer, sommer'n kommer:) Sol og regn og latter og sang.... Fin tekst og fin melodi, synes jeg:)
    Synes egentlig vinteren er grei hvis det er 3-4 minusgrader og passe med snø:) Denne vinteren har vært tung i så måte:(
    Nydelig sommerkollasje:) Vakker jente i sommerenga:)
    Kosleig barndomsminne med regle laget til deg av pappaen din:)

    Onsdagsklem fra Trine:)

    ReplyDelete
  9. Hei!! Ja, tusen takk for den mailen med gode tips! Søstrene Grene har visst flytta, så nå er det ved Steen og Strøm. Reise ikke fra oslo før jeg har vært der, basta:) I morgen sender jeg noe til deg i posten! Så da har du det på fredag!! Men sjøl om du får det nå er det ikke meninga at du skal bli stressa ang bildet altså. Ta det når du har tid:) Har vært på bygdekino i kveld vi :D Men nå er gutten i seng og jeg kan kikke litt rundt inne her:) KLEM!

    ReplyDelete
  10. Gleder meg tilå høre resten av regla!

    ReplyDelete
  11. Ser også fram til varmare tider:)
    Det garnet er jo heile regnbogen! Kan nok bli til mykje fint i friske fargar:)

    Klem frå meg:)

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)