Friday, July 22, 2011

En solskinnsdag

De har det ikke vært for mange av, og jeg er veldig glad for at vi vender nesa sydover om noen få dager:-) Men i går jåla sola seg på nesten blå himmel store deler av dagen, og vi koste oss i hagen.






































Mor spiser moreller og knipser bilder, far klipper plenen. Fin arbeidsfordeling, det:-)





































Glade barn er en sann velsignelse!






































Og når ettermiddagen siger på og myggen blir plagsom, da tennes mygglys og andre lys.
Det heklede teppet er forresten resultatet av Bestemor-swap'en jeg var med på. Jeg heklet 5 ruter til i tillegg til de 15 jeg fikk, samt en turkis kant på hver rute. Et deilig teppe å slenge over fanget på sene sommerkvelder utendørs:-)



































Sol eller regn, blått eller grått, ha uansett en fortreffelig dag!

* * *

Elin Pelin Pøyle

6 comments:

  1. Så koselige sommerbilder :)
    Håper dere får det kjempe fint i sydligere strøk! :)
    Jeg nyter faktisk det ustabile været, merkelig nok. I dag pøsregner det her, så da blir det inne-dag med en tekopp å litt skribling i idéboka :)

    Takk for koselig kommentar Elin :)

    Klem

    ReplyDelete
  2. God tur til solrike strøk.
    Så nydeligt teppe ble. Lekker farge rundt lappene. :)

    ReplyDelete
  3. Likte utrykket om at sola jåla seg på himmelen. Ja - ikke sant den gjorde det ;). I dag regner det jo kattunger og krokodilletårer uten for lånerekkehuset i Oslo - uten å ta i en gang.

    Gratulerer med ny symaskin. Jeg tok spranget i fjor og pensjonerte min gamle Singer - og har ikke angret et sekund. At jeg ikke gjorde det før nesten ;). Men det er en tid for alt.

    Tusen takk for at du legger igjen en kommentar når jeg ender opp med å vrenge sjela mi til verden. Min styrke nå er kanskje at jeg tør å vise svakhet og sårbarhet - noe som var det verste jeg visste før. Eller noe sånn. Kommentarer på slike innlegg får liksom trippel tyngde. Takk.

    Og misunner deg litt den turen sørover. Klem

    ReplyDelete
  4. Perfekt arbeidsfordeling He he :) Jeg syns dette teppet ditt er så fint , har lyst til å prøve jeg også ;) God tur sydover !
    Sommerklem fra Janne

    ReplyDelete
  5. Det er visst berre å nyte dei fine dagane vi får:) Heldiggrisen som skal reise til varmare strøk!
    Teppet ditt vart veldig fint!
    Vi skulle egentlig reise nedover til Oslo over helga, men vi finn truleg eit anna reisemål. Heilt ufatteleg det som har skjedd...

    Klem ♥

    ReplyDelete
  6. Godt å se solen har glimtet litt, gresset forsvant, og den gode stemningen. :)

    Har du kjøpt eller lagetmakramèlykten i forkant av siste bilde? Den var rålekker!

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)