Thursday, October 27, 2011

Ting Tar Tid

I januar(!) kjøpte jeg denne teakkommoden. Tanken var å male den,
og jeg så for meg en fargeklatt av en kommode. Rødt og orange var planen.
Men den har blitt stående helt til nå. Og høsten gjør noe med meg.
Sterke farger føles påtrengende, i hvertfall i store doser.

Så da ble skroget heller hvitt (grunning + 2 strøk hvit bengalakk).
Skuffer og ben fikk være som de var, bare en omgang med teakolje.
Jeg er godt fornøyd. Syns den varme teaken er så fin mot det hvite.






































Riktig god torsdag til dere!

* * *

Elin Pelin Pøyle 

18 comments:

  1. Så gøy å se! Jeg har også en sånn kommode, kjøpt på loppemarked. Har valgt å la den være som den er, og er fornøyd med det. Men dette var veldig stilig! Hilsen kollega :-)

    ReplyDelete
  2. Så fint det ble Elin :) Likte at du bevarte noe av treverket . Syns de håndtakene der er så kule ! Behovet for å dempe fargene kommer om høsten . Jeg har sydd en brun pute i dag . Det er jo ikke helt meg , men jeg syns det ble fint ;)

    Klem fra Janne med ønske om en fin dag :)

    ReplyDelete
  3. Bra det ikke bare er meg ;) Hihi...

    Du, den ble jo rålekker da!
    Æ like! Klæm

    ReplyDelete
  4. Helt enig med deg - høsten gjør noe med en. Jeg skal til å spraye en lysestake og lampefot hvit. Denne kommoden ble kjempefin med hvit 'ramme', da kom det fine treverket enda bedre fram.
    Ja ting tar tid, godt å høre det ikke bare er meg ;-)
    Fin kveld til dere.
    Klem :-)

    ReplyDelete
  5. Elin, den ble utrolig fin!
    Kontrasten med det hvite mot den flotte teakfargen.. Det likte jeg kjempegodt! :)

    Det med at ting tar tid, det kjenner jeg til. Har hatt en del prosjekter i hodet, men nå orker jeg ikke tanken på noe maleprosjekter. Frister ikke.
    Så får vi se til våren kanskje? :)

    Ha en fin dag videre, søte deg!

    Klem Ida
    :)

    ReplyDelete
  6. ...denne varianten likte jeg SÅ godt.
    Dette er nok et av mine fremtidige prosjekter..Kjempe kul kontrast mot det hvite..

    -LOVE-

    ReplyDelete
  7. Så flott den ble! Kjempefint å bevare noe treverk:)

    -Og at ting tar tid; ja det gjør det jammen her også;)

    ReplyDelete
  8. Så fint. Jeg er veldig glad i selve teaken. Så jeg er veldig glad du valgte å male den slik, veldig bra!

    ReplyDelete
  9. Kommoden ble kjempefin!! :)
    Åh, det der, det er akkurat sånn jeg er også Elin, for mye sterke farger blir bare for mye for meg. Bordet blir fargeklatten i gjøkeredet, også har jeg malt to rammer i samme fargen. Det holder lenge for min del ;)

    Si i fra hvis du er i Lillestrøm en dag å har lyst til å ta en kaffe :)
    Det er bare å sende meg en mail: lindisart@gmail.com

    Ha en fin høstkveld :) God klem

    ReplyDelete
  10. oj, så lekker den ble!
    kjenner meg sånn igjen med høstfargene og stemningen..godt å roe ned litt til høsten.
    den hvite rammen kledde teaken knallgodt, skikkelig fint!

    ReplyDelete
  11. Den ble fiiin! :) Ikke alltid man trenger å bruke så mye farger på ting. Noen ganger er det enkle det beste. Som i dette tilfellet :) Elsker teak møbler!

    ReplyDelete
  12. Oi! Den likte jeg sååå godt! Så fint det ble med det hvite mot teak! Tenk at du så det! Likte den blomsterpotta og jeg! :) Høsten er en deilig tid! Det er da jeg føler meg mest harmonisk til sinns:)

    ReplyDelete
  13. Det ble veldig fint! Original løsning med et godt resultat:)
    Likte også veldig godt blomsterpotten og flasken på bildet:)
    Klem til deg♥


    Janni
    Duse Pasteller

    ReplyDelete
  14. Enkelt og greit! og helt nyyydelig :))
    Godt jobba!!
    Klæm

    ReplyDelete
  15. Så fint det ble! Kombinasjonen hvit og teak er lekker!

    ReplyDelete
  16. Den ble kjempelekker...
    ha en fin kveld..

    ReplyDelete
  17. wow
    det ble veeldig fint
    første gang jeg har sett den styla på den måten. herved lagret i min inspirasjonsmappe. er det ok? :)

    fin blogg du har
    her må jeg se mer.

    beste hilsner fra
    Åpent hus
    (fra samme område som deg?) :)

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)