Monday, December 5, 2011

Juleforberedelser

Det ble noen dagers bloggpause på meg. Vi har nemlig hatt koselig besøk av min mamma og mannen hennes i helga. Hun hadde med seg noen nydelige bokser til meg som jeg husker godt fra barndommen.
Den ene var mamma sin, den andre min farmors. Nå står de her hos meg:-) Men de skal jeg vise frem en annen gang!

Kaja fikk et aktivitetskort i adventskalenderen i dag der det sto Juleforberedelser. Så i dag har vi pyntet krukke og verandakasse ute med mose, kongler, sopper og hjerter. Krans fra den lokale blomsterbutikken har kommet på døra. Og vi har lagd brente mandler, kokosmakroner, nøttetopper, marsipan og konfekt. Nam!

For å få den rette julestemningen i hus er det to ting som må til. Det viktigste er julesanger med Elvis på stereoen. Det er obligatorisk under juleforberedelser her i heimen:-) Nr. to er den riktige julelukten. Vi dekker bunnen på et lite norges-glass med kanelstenger og anisstjerner og tenner et te-lys og setter nedi.
Ser koselig ut og lukter JUL:-)
























































Jeg har startet juleforberedelsene utrolig tidlig til meg å være i år! Men nå blir det så hektisk fremover, også forsvinner vi en liten tur til Sunnmøre om halvannen ukes tid også, så nå måtte det bli sånn. Men det er forsåvidt godt med alt som er gjort:-)

Jeg håper dere også har hatt en fin start på uka:-)
Hva skal forresten til for at du kommer i julestemning?


* * *

Elin Pelin Pøyle

12 comments:

  1. kjenner meg godt igjen her! jeg har også startet tidlig i år, bare fordi jeg VET at det vil bli kjempetravelt frem mot jul ;)
    vi besøker også familien på møre om en par uker..
    jeg skal sannelig lage meg et slikt lukteglass! enkelt og fint, sånt liker vi ;)

    ReplyDelete
  2. Hærlig med sånne forberedelser :)
    Ser ut som dere har kosa dere masse!

    Jeg falt totalt for den konglekransen...
    SDS? ;)

    Klæm

    ReplyDelete
  3. Hehe... I C ;)
    Hærlig!!

    Hadde gjort det samme jeg altså!

    ReplyDelete
  4. Så koselig med aktiviteter i kalenderen da. Ser ut som om stemningen hos dere er på plass. Her kunne det vel ha vært litt mer jul, men det kommer... det kommer...

    Jeg har besøk av nissen og han skal dele ut en gave 14. desember. Kanskje du vil være med i trekningen? :)

    ReplyDelete
  5. Koseleg med heimelaga dekorasjonar:)
    Den ordentlige julestemninga blir det først når det luktar pinnekjøt i heile huset på julafta:) Men i år blir vi i utlandet på den dagen... spent på korleis det blir...
    Ha ein fin kveld, Elin!
    Klem

    ReplyDelete
  6. Så koselig :) Stemningsfulle bilder :)
    Ting som gjør at jeg kommer i julestemning: lukta av klementiner, amerikanske julesanger - Bing Crosby er en favoritt ;) Og snø så klart! Var ute en liten tur i sta å det daler store snøfiller ned.. Herlig!!

    Håper du har hatt en finfin start på uka - det har jeg, selv om det er eksamen på torsdag ;)

    God klem

    ReplyDelete
  7. Stemningsbilder!

    Det er viktig å være familie nå i denne fine
    adventstiden. Jeg har ikke orket så mye blogging
    i det siste, har vært så mye på tapetet. Men, det kommer
    noen innlegg av og til ;)

    Liker så godt de soppene..
    Nydelig jente du har!!

    Stor klem! :)

    ReplyDelete
  8. Åh! Jeg kjenner den deilige lukten helt hit:)Så fint det ble ute! Når lønna kommer blir det litt mer julete utenfor hos oss og:)

    ReplyDelete
  9. God ide med hjemmelaget "juleduftlys". Hørtes stemningsfullt ut.
    Koselig med aktiviteter i kalenderen.

    ReplyDelete
  10. Så søte bilder! Fint med litt hjepl i juleforberedelsene.
    Håper du får en koselig helg! Klemmer fra PillePalle

    ReplyDelete
  11. Hei. Vil bare fortelle at fuglehusnøkkelringholderen (puh) er ankommet, montert og er bare SÅ kul! Tusen takk igjen.

    ReplyDelete
  12. Ja, jeg har støpt den sjøl :) Kjøpte en 3 kgs pakke med finbetong på Panduro :) Tok litt lang tid før det tørka, men det er jo en ganske bra tykkelse på den ;) Har brukt en melkekartong :)

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)