Thursday, September 29, 2011

Jeg bygger i høyden - DIY

Noen av sist helgs loppefunn var utgangspunktet for mitt Prosjekt Hjemmelagd Etasjefat:







































Det finnes utallige variasjoner over temaet hjemmelagd etasjefat/stettefat, og jeg har sugd til meg inspirasjon blant annet hos Med et lekent sinn og Lille hottentott.

Messingstakene ble rengjort og pusset kjapt med sandpapir. Deretter spraylakkert i fargen signalhvit. Og til slutt et lag med klarlakk. Lakken jeg bruker er Belton Molotow. Så var det bare å smøre superlim på stakene og sikte seg inn mot midten av fatene:-)

Voilá, etasjefat i tre høyder!















































































Til slutt minner jeg nok en gang om min GiVekk. Vinneren trekkes på lørdag, så det er fortsatt tid til å slenge seg på:-)

♥-lig velkommen til nye følgere! Det gleder meg stort at dere vil henge med meg:-) 
Ha en fortreffelig dag alle som titter innom!


* * *

Elin Pelin Pøyle

22 comments:

  1. Dette var n y d e l i g Elin!

    Jeg skal være gjesteskribent hos LidenSkapelse i oktober. Kan jeg få lov til å låne bilder og linke?

    Klæm Siw

    ReplyDelete
  2. Så fint det ble!!! Jeg har også prøvd meg på dette en gang, men brukte ikke sterkt nok lim :)
    Nei, det er første gangen jeg kjøpte noe på qxl,så det var bare flax, men kommer nok til å sjekke der med jevne mellomrom. Ja, Eskil var skikkelig spent i går da jeg leverte han hos onkel, helt stum. Men når showet var ferdig var han i fyr og flamme, og klarte ikke slutte å prate, så det var visst veldig morsomt ja :) Jeg jobba sent, så nå har jeg sovet bort halve dagen! 23 varmegrader i skyggen, og en helt nydelig høstdag her til fjells! Håper du får gode svar i dag, og at det kan repareres <3 KLEM.

    ReplyDelete
  3. Hu hei, så flott det ble! Fargene var jo knallfine sammen og jeg ble rett og slett litt forelsket. :)

    ReplyDelete
  4. Knallfint! Elsker fargene og ideen. Så kreativ du er!

    ReplyDelete
  5. Hei Elin
    Åj,åj.. hvor utrolig lekkert dette etasjefatet ble! De nydeligste asjetter i finfine farger og så gøy å ha "mekket" det selv. Det vil gjøre seg veldig på et kakebord.
    Ha en solrik fin dag!
    Klem fra Kaspara

    ReplyDelete
  6. Lekkert! Nydelege fargar!
    Nyt det siste blaffet av sommar, Elin:)

    ReplyDelete
  7. Så stilig !Fint når du sprayet lysestakene hvite. Og ekstra fint var det når fatene fikk være som de var :)
    Gleder meg til GA på lørdag - Gurimalla så mange som skal trekkes akkurat den dagen ) JIPPI :)

    Klæmma fra Janne

    ReplyDelete
  8. Kjempeflott, Elin!!! Tusen takk for inspirasjonsbildene:-) Jeg er jo hekta på spraymaling fra KEM i disse tider, mon tro om jeg tør å prøve dette...

    Hilsen Maratonjenta!

    ReplyDelete
  9. Takk for link:)
    Ditt etasjefat ble mye finere enn mitt!! Det falt forresten ifra hverandre etter kort tid...

    Ha en fin kveld:)

    ReplyDelete
  10. Hei du!
    ..kjempe fint det fatet ble! Kjempe dekorativt-nesten så jeg må prøve meg på et engang jeg oså*smile*

    ..og så så jeg at du spurte litt ang KEM inne hos duse pasteller. Vittig å se hvordan det sprer seg rundt i blogglandia etter at ejg skrev et innlegg om det...*hihi* Anbefaler den lakken-de er flott og kjempe fine farger! Lett å bruke også synes jeg-pent resultat.

    ..jeg skrev egentlig et lite svar til deg inne hos dusepasteller, men fant ut at jeg likegodt kan skrive det her...så ser du det ihvertfall*smile*

    ..du finner nettbutikken til KEM her: http://webshop.kem.no/

    ...de sender til hele landet, og har i tillegg butikkutsalg i brenneriveien i Oslo.

    Flott kveld videre!
    Klem klem

    ReplyDelete
  11. Kjempeide! Tror jeg skal prøve å finne noen lysestaker på loppemarked snart:) den ble veldig fin! Ha en fin kveld

    ReplyDelete
  12. Oj, det var jammen fint! Og jeg er ikke noen stor etasjefatfan i utgangspunktet ; )

    Nydelige kjoler under her, forresten.

    ReplyDelete
  13. Superfint ble det! Tror jeg også må lage et sånt..;)
    Ser du har fått svar på spsm... Ellers har jeg nå lagt ut link i innlegget:)
    Fin kveld til deg♥

    ReplyDelete
  14. Så enkelt og likevel så lækkert!! Flink du :))
    klæm

    ReplyDelete
  15. Du store alpakka, det fatet er fint, Elin:) Hmmm, god ide:)
    Gleder meg til helga, mange Giveaways som trekkes da:) Min også vettu:)

    klem Trine:)

    ReplyDelete
  16. Dette ble veldig fint! Helt klart en av mine favoritter . Likte de fatene så godt, spesielt det nederste.

    Det er alltid kjekt å komme innom deg å få inspirasjon- og alltid veldig, veldig hyggelig å få kommentarer av deg. Jeg blir så fornøyd over å høre at det er andre som ler av innleggene mine. Hadde følt meg litt dust om jeg visste at det bare var meg som lo... ;) Så tusen hjertelig takk!!

    ReplyDelete
  17. Hei! Takk for kommentar hos meg. Alltid hyggelig med kommentarer! Så flotte lopper som ble til herlig etasjefat! Så flink du er!

    ReplyDelete
  18. Ah! Så fint etasjefat! Digga komposisjonen, fargane og alt! Flinkis! Og så kjekt med loppemarked då! Eg har faktisk ikkje fått med meg eit einaste i haust, så nå begynne loppefoten snart å vibrere, trur eg... KNALLFINE kjolar du har funne - den raude med gul sløyfe var berre eit FUNN! Minner litt om Oleana i mønster og fargekombinasjon, syns eg! Altså retro, men moderne! Ikkje verst for eit loppeplagg, vel?

    God helg til deg! Og takk for alle fine kommentarar du legg igjen! Eg blir så glad..!
    Klem

    ReplyDelete
  19. åh det ble jo bare lekkert. jeg har lenge tenkt på å prøve å lage meg et etasjefat jeg og, men har ikke kommet så langt enda...men nå fikk jeg jo enda mer inspirasjon!!

    ReplyDelete
  20. Det ble utrolig fint! Delene passet perfekt sammen og fargene var fiiiine! Flink du! :)

    ReplyDelete
  21. Det etasjefatet ble jo superstilig! Håper jeg finner noe liknede på neste loppis heromkring :) Takker for inspirasjon!

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)