Monday, September 26, 2011

Loppefunn og hva som skjer med de

Som nevnt i forrige innlegg var det loppemarked i bygda her nå i helga. Jeg rakk en snartur innom, før jeg dro for å se Kaja gå motevisning. Og jeg fikk med meg litt av hvert:-)
Hva gjør du med alt??? Spør folk stadig vekk. Forståelig nok. Men jeg har faktisk en plan med det meste jeg drar med meg hjem fra loppis. Og ting i heimen som jeg ser ikke blir brukt som jeg tenkte, blir sendt videre til gjenbruksbutikker eller andre loppemarked.

Så her er bilder av helgas loppefunn, samt hvilke planer jeg har for de:-)

Messingstaker og diverse fat fra Stavanger, Egersund og Porsgrund som skal bli til stettefat, bare vent og se! Kold-boks med hjerter som skal huse tusjer og blyanter på Kaja sitt rom. Varmeflaske med Babushka-trekk som skal holde den samme Kaja varm på tottelottene når kulda setter inn. Krystallglass i ymse størrelser som jeg skal ha telys i. Nydelig å sette utover på et pent dekket middagsbord isteden for tradisjonelle telysholdere.



























Retro-sengetøy som det skal syes litt av hvert av. Stoffet øverst til høyre er en gardin fra Kid som skal bli kjole til you guess who, jadda, til Kaja-mor:-)




























Så de største skattene til slutt... Har dere sett maken til nydelige vintage kjoler??? Så vakre  både i farger og fasong! Jeg trodde virkelig ikke mine egne øyne da jeg så de, og jeg ble så GLAD! Hva jeg skal med de? Svinse rundt i de til sommeren, selvfølgelig!





























God ny uke:-)


* * *


Elin Pelin Pøyle

11 comments:

  1. Herligheten :) Så bra funn .De kjolene var toppen :) Hadde blitt veldig glad jeg også. Og hjerte boksen - ALT med hjerter er topp ;) Og et flott stoffpåfyll :)

    Kos deg i kveld Elin :)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  2. Nå skal mor bli fin!
    Gleder meg til å se sommerfine deg.

    Og ikke minst gleder jeg meg til å se de vakre stettfatene som du skal produsere.
    Jeg har faktisk ikke tenk på å ha telys i slike gamle glass. FOR en genial ide!!

    Kløverstoffet <3 Sukk...

    Klæmmings..

    ReplyDelete
  3. I dette øyeblikket vart eg litt misunneleg på deg som kan finne slike fine ting på loppis. Ja, i heile tatt det å gå på loppis...
    Blir no artig å sjå kva du får ut av tinga du fann:)
    Klem

    ReplyDelete
  4. OMG :p Så mye fint! Du er en racer på å finne fine lopper! KLEM.

    ReplyDelete
  5. Skal si du har ideene i orden, kreativ du!! :) Skimtet to asjetter fra Prosgrund der, har en tallerken i samme "serie". Elsker fargen og det stiliserte blomstermønsteret :) Kjempefine kjoler!

    Ja, du kan så si. Hva gjør man med alt man drar i hus.. Eller for min del, inn på 16 kvm ;) Jeg gjør som deg, blir det ikke brukt, så gir jeg det bort :)
    Har faktisk hatt et lite "rufs" her nå. Men nå har jo jeg flere sånne i løpet av ett år, er litt _for_ ryddig av meg tror jeg :P

    Jeg har også en greie for lupiner, eller pepperblomster som jeg liker å kalle dem ;) Uansett så var det veldig fint, både motivet og fargene :)

    Ha en fin kveld Elin :)

    ReplyDelete
  6. Så mye fint!! Den blå kjolen var helt utrolig!

    ReplyDelete
  7. Har som oftest en plan jeg også, men av og til er den planen borte når jeg kommer hjem igjen ;)
    Flotte ting og kjolene var skikkelig kjæsje ;)
    Klæm

    ReplyDelete
  8. God morgen, snuppis!

    Du, dette innlegget DIGGER jeg!! For jeg er også en av de som lurer på hva folk bruker/ gjør med alle loppe- kjøpene sine;-)
    Det ble liksom aldri noe fart på meg på loppis, så nå har jeg vel nær sagt resignert på det planet og funnet ut at jeg kun ender opp med masse dill jeg ikke trenger, hehe...

    Ha en super tirsdag, her er det den smale linje som gjelder etter gårsdagens utskeielser, *kremt*

    Klem, Rosa

    ReplyDelete
  9. Dei kjolane må eg innrømme at eg blir litt misunneleg på...lykkefunn!

    ReplyDelete
  10. Så mye fint du finner.
    Gleder meg til å se stettfatene,
    og kjolene var bare fantastiske:)
    Heldige du:)

    ReplyDelete
  11. wow! det var noen flotte funn!!!
    gleder meg til å se resultatene.
    god kreativ onsdag!

    ReplyDelete

Så hyggelig at du tar deg tid til å skrive litt:-)